Hem Inlägg RSS Länkar


E3 med Hannah Montana?

Upplagd av Mr B kl. 14:15
I bilen in till jobbet funderade jag på E3. En del saker vet vi att det kommer snackas en hel del om. Men jag tänkte även på saker som inte är så troligt men som hade vart guld. Som ett nytt Castlevania i 2d till PS3 och xbox360.

Castlevania - Xbox360 och PS3

Konami har hintat om att det ÄNTLIGEN kan vara dax för ett sprillans nytt Castlevania till vad som vi en gång kallade för next gen. Efter att nyligen har lirat igenom Symphony Of The Night som var riktigt snorbra så känns det kul om det kunde komma nått bra i den här serien. Vi har vart inne på det tidigare att det skulle vara guld med 2d upplägg med HD grafik.
Teaser


Alan Wake - Xbox360

Börjar kännas som Duke Nukem Forever. Hypen kan var i överkant men de bitar som hittills presenterats ger mig hoppfull att om det kommer så kan det vara riktigt bra. Twin Peaks möter Steven King. - www.alanwake.com/



Zelda - Wii

Ett Zelda spel utvecklat från grunden till Wii. Presenteras på E3 och släpps feb 2010. Jag kan leva med det. Funderade på om jag skulle vilja ha en remake på A link to the paste. Men det måste faktiskt vänta tills Nintendo släpper en konsol som kan rendera tillräckligt bra grafik för att det ska vara värt. Även om jag helst ser ett Zelda som tex Twilight Princess så skulle jag kunna leva med ett 2d zelda sett snett uppifrån i galet snygg grafik. En upphottad variant av A link to the past.


Xbox360 ny version

Har snackats en del om en ny tunnare variant av PS3, PS3 slim. Det känns dock tveksamt då PS3 idag är tyst och ser rätt okej ut. Xbox360 ser ut som en grå klump och framförallt lever den om så in åt helvete. Så som jag nämnde i våran twitter. Snälla ta mina pengar bara ni gör den tyst.





Metal Gear - Xbox360

kojimas som räknar ner till samma dag som Microsoft pressentation på E3. Även om det är ett serie om är synonym med Playstation så skulle Konami dra in ännu mera cash om de gjorde den för både xbox och Playstation. Det är ju faktiskt så jag skämms över att jag inte lirat nått Metal Gear sedan Metal Gear Solid, men jag har ju inte haft nån Playstation..ever. Lirade dock de första 2 spelen till NES som jag har väldigt goda minnen av. Även om man nu efterhand fått veta att det inte alls var de "riktiga" Metal Gear spelen som släpptes i Japan av Kojima.


Hannah Montana 2 - Xbox360, PS3

Första spelet var riktigt bra för att vara ett filmspel. Tror en uppföljare skulle puttsa upp betyget från det snåla och oförtjänta 2,3 till kring 8-9 som det egentligen förtjänar.






1 Response to "E3 med Hannah Montana?"

  1. Christoffer Said,

    Mmmm Hannah Montana 2. Dom säger "den som väntar på nåt gott..." men jag har redan väntat för länge!