Hem Inlägg RSS Länkar


Grundning á la Markus

Upplagd av Markus kl. 22:01
Jag har fått höra att jag har en väldigt unik grundning för mitt festande. En grundning som jag har använt i några år och finner väldigt lyckad.

Ingredienserna är inte mycket, men ack så viktigt:
  • 1st Falcon Bayerskt
  • 3st Carlsberg Sort Guld
Den första ölen som öppnas är Falcon, och den SKA öppnas till middagen och den SKA avnjutas till middagen! Detta är mycket viktigt för resterande utav kvällen. En god öl som riktigt avnjuts till middagen är oslagbart. Sätt dig ner, ät, snacka med ditt umgänge, drick och bara känn av livet.

När middagen väl är slut, och du har druckit upp din Falcon så är det dags för nästa öl. Denna dricks i det tempo du vill dricka den. Men oftast har man inte brottom någonstans ännu så denna kan också riktigt avnjutas och man kan ta lite extra tid på att dricka upp den. Denna kommer sjunka ner riktigt bra efter maten.

Halva grundningen är nu klar, och nu är man tillåten att ta något annat som någon bjuder på. T.ex. ett glas vin eller en drink eller vad man nu vill. (Tips: Cuba Libre är aldrig fel, med Captain Morgan - Spiced Gold)

Efter det så är det bara att dricka upp sina två resterande Carlsberg i den takt man vill. Oftast brukar dessa två öl gå ner betydligt fortare än de två första eftersom man inte längre tar sig tid att riktigt njuta av ölen.

Efter de två sista ölen är uppdruckna så är grundningen klar, så nu är det fritt fram att dricka vad du vill. Du har hittills säkerligenh haft en lyckad och trevlig kväll och den kommer fortsätta vara så. Det lovar jag med denna grundning, den har hittills aldrig svikit mig iaf!

1 Response to "Grundning á la Markus"

  1. Mr B Said,

    Stökig kille!
    :)