Hem Inlägg RSS Länkar


Torsdags-Mackan

Upplagd av Markus kl. 14:07
Torsdags-Mackan, en dag sen, jag ber om ursäkt. Men jag hade onsdag igår och torsdag imorse innan jag insåg att det var fredag.

Nåväl! Spanade in vilka nyheter det fanns på PSN och hittade två intressanta demos som jag tankade ner: Marvel vs. Capcom 2 samt inFamous.

Marvel cs. Capcom 2
Har tyvärr inte så mycket att säga om detta, demot gav bara access för lokalt multiplayer. Stå och slå på en ickestyrd motståndare gav inte så mycket. Trist :/

inFamous
Det PS3-exklusiva spelet som tydligen ska vara ett utav de nya skälen varför man ska köpa en PS3'a. Man spelar någon karaktär som fått mystiska elektriska krafter. Så där det finns el så kan du skjuta blixtar, kasta blixtgranater och shockwaves med mera. Coolt!
Det finns även en mätare, som visar hur pass god/ond du är. Vad meningen med denna är kom jag aldrig på under demots gång. Jag var jättegod när jag började, en bit in i demot när jag tog det andra uppdraget så blev jag helt plötsligt jätteond. Och när jag tog det tredje (och sista uppdraget för demot) så blev jag helt plötsligt jättegod igen. Man har även samma typ av vapen god som ond. Förutom att när man är god är det mestadels blått över blixtarna, och som ond är det mestadels rött över blixtarna. Men man dödar fortfarande samma typ av fiender. Så varför denna god-/ondhets-mätare finns är för mig ett stort frågetecken.
Spelet i sig är snyggt tycker jag, vad man kan tyckas förvänta sig från en PS3'a. Störde mig dock på några skuggor som var lite väl pixliga. Men skuggor är ofta en krävande process så man ska väl inte klaga. Något jag mer störde mig på var att jag alltför ofta lyckades hoppa igenom trappor, för att inte tala om att jag lyckades hoppa upp på en järnväg underifrån. Collision detection, någon?
Man får även XP för att döda monster, som man tydligen kan lägga på att köpa skills och uppgradera sina abilities. Något som tyvärr inte var tillgängligt i demot.
Betyg då? Från demot sett så får det 4 öl av 5. Jag tror att det här spelet kommer att underhålla många spelare. Men sedan om det verkligen blir ett utav de starka skälen till varför man ska köpa en PS3'a tror jag inte på. Själv är jag tveksam om jag kommer införskaffa spelet, eftersom jag fortfarande lever i världen om att FPS-spel ska spelas med tangentbord och mus.


PS. Guitar Hero: Metallica släpps idag! Jag tror mina pengar går dit inom en snar framtid.

0 Response to "Torsdags-Mackan"