Hem Inlägg RSS Länkar


Vuze fixar HD?

Upplagd av Mr B kl. 16:41

Vuze som är mest känd för en väldigt bra torrent program har släppt en uppdatering som gör det möjligt att använda Vuze som en extender till din PS3 eller Xbox360 när det gäller uppspelning av vanliga filmer men även för HDfilmer. Det är främst just HD formatet som de promotar eftersom de både konsolerna redan har bra uppspelning av vanliga filmer.
Som xbox360 ägare så jublade jag när jag satt på jobbet och såg att man nu smidigt ska kunna se HD material på sin xbox. Den stöder ju väldigt många olika format och har ju inget problem att spela upp 1080p eller 720p, problemet som varit för Xboxen är att den inte haft stöd för det vanligaste formatet som idag finns på nätet för HDfilmer, MKV filer.
Detta skulle Vuze lösa genom att den automatisk konverterar om filerna till ett format som Xboxen stöder.
Var rätt taggad när jag kom hem och skulle testa programmet. Men tyvärr så var det en rejäl skopa dynga. Det skulle ta 6-7 timmar konvertera om en MKV fil på 720p till vad jag antar är WMV format. Givetvis på tok för länge. Nu kanske ni tror jag sitter på en 486:a eller en celeron 300 men jag sitter på en vettig dator. Inte top of the line men ändå en duel core.
Om jag skulle likna Vuze mediauppspelning vid en öl så liknar den en ljummen Falcon Export.

Läs mer här:
www.vuze.com

0 Response to "Vuze fixar HD?"