Hem Inlägg RSS Länkar


Special edition

Upplagd av Mr B kl. 09:35


Det är inte så dumt med special edition av grejer. Oftast när nya spel kommer brukar jag välja bort det pga priset. Men när jag öppnade mitt Jericho paket som faktiskt har anlänt nu så märkte jag att det faktiskt var en special edition jag lyckats köpa. Skillnader mot orginalversionen är att man får men en bildbok (häfte) med artwork av Clive Barker samt att kartongen är i plåt och inte i plast. Den kändes tung, gedigen och riktigt "pro". Det förstärkte känslan och värdet av produkten. Att ladda ner ett spel är ju att devalvera värdet och till viss del glädjen i spelet. De flesta som laddar ner spel klarar dem aldrig för de har 40 spel på sin hårdisk som de inte riktigt orkat engagera sig i. När man köper något så vill man få ut värdet av det.
Sedan vill man ju inte missa nydoften...

Ett spel som har en riktigt bra special utgåvor var Fallout 3. Förutom spel kunde man få med en lunchlåda, Nuke Cola, Pit Boy och en Boubble Head. Utgåvan med Nuke Cola såldes före jul för bara 400:- i samband med diverse julerbjudanden.



0 Response to "Special edition"