Hem Inlägg RSS Länkar


Majoras Mask och Super Punchout!!! på VC

Upplagd av Christoffer kl. 13:42
Efter jul har det släppts väldigt lite spel till virtual console. Så jag har inte brytt mig så mycket om att kolla efter vad det kommit för spel efter ett tag. Men nu här om dagen var jag in och checkade och tydligen har det börjat ramla in en del spel igen.

Speciellt värda tänker jag direkt på förhand att Majoras Mask och Super Punchout!!! är. Dom andra spelen vet jag inte speciellt mycket om, men det ser väl hyfsat lovande ut. Men jag väntar fortfarande på Dracula X.

Listan ser ut som följande, från januari i år:

9 januari Donkey Kong™ 3 (NES)
Donkey Kongs sista spel till NES

9 januari Enduro Racer™ (SEGA Master System)
Racing spel som skulle kunna vara hyfsat.

23 januari Mario Golf™ (N64)
Gillar man golfspel så är det säkert en höjdare. Det fick ju väldigt bra kritik på den tiden.

23 januari Wonder Boy in Monster Land™ (SEGA Master System)
Klassiskt, men kanske inte riktigt lika bra idag.

6 februari Sonic Chaos™ (SEGA Master System)
Inte Sonics bästa men kanske värt om är sugen på lite 8 bitars plattform

6 februari Clay Fighter™ (SEGA Mega Drive)
Var väl som rätt hypat när det kom men står sig knappast idag. Animationerna på gubbarna lär nog ändå hålla rätt bra.

20 februari Winter Games (C64)
Frambringar minnen från förr. Osar nostalgi.

20 februari Wolf of the Battlefield: MERCS (SEGA Mega Drive)
Tja, hade jag för mycket pengar över skulle jag kanske köpa den här action-shootern.

6 mars Clu Clu Land (NES)
Ser ut som Pac-Man tycker jag, det här är nog inget för mig. Det lär säkert inte vara lika bra som orginalet, det har ju åtminstone ett nostalgi värde.

6 mars Wonder Boy III: Monster Lair (SEGA Mega Drive)
Hyfsad plattform till Mega Driven.

20 mars Super Punch-Out!! (SNES)
Det här skulle jag vilja spela igen. Inte lika skojfriskt som NES spelet men säkert bra än idag.

25 mars STARFORCE (Arkad)
Oldoldschool skjutare.

25 mars Mappy (Arkad)
Ser ut som Donkey Kong typ, inget jag skulle lägga slantarna på i första hand iaf. Men säkert inte värdelöst.

25 mars The Tower of Druaga (Arkad)
Tja, tycka vad man vill om dom här asgamla arkaden men dom har ju en viss charm så hade jag bara tid och pengar. Det här ett labyrintspel.

25 mars Gaplus (Arkad)
Tydligen en uppföljare till Galaga. Skulle kunna vara nåt

3 april The Legend of Zelda: Majora’s Mask
Äntligen! Jag tillhör en av dom som, trots att man måste köra om samma dag om och om, tycker att det här spelet är typ lika bra som Ocarina. Jag gillar flummigheten och dessutom har ju grafiken fått ett uppsving i uppföljaren.


Följ min blogg med bloglovin

0 Response to "Majoras Mask och Super Punchout!!! på VC"