Hem Inlägg RSS Länkar


I am the pro

Upplagd av Mr B kl. 14:49
Jag är numera så beroende av spelformen Online Team Play till NHL09 att jag finner allt annat i spelväg ointressant. Jericho får vänta. Men jag har hunnit med Fallout expansionen mellan mina matcher.
Kortfattat så kan man skapa en egen karaktär i NHL och sedan kan man via att spela bra matcher på nätet levla upp gubben till en bättre hockeyspelare. Skillnaden mot att spela vanliga matcher är att du är låst till din gubbe och under hela matchen bara använder din karaktär.

Du spelar oftast dina matcher tillsammans med ett lag som du och dina vänner skapat och med detta så blir man mera samspelta och börjar bygga upp olika former av uppspel och avslut. Man spelar mot andra likasinnade som har sitt eget lag och har samma målsättning som dig.
Egentligen kan man jämföra det med klaner eller en guild.


TeamDeathMatch och onlinespelande i stort som det utförts i tex Quake3, UnrealTournament eller Counter-Strike har varit enorma succér för PC-plattformen. Hela den genren och koncept har sedan PS3 och Xbox360 släpptes varit på glid till konsolerna tack vare deras utveckling av onlinespelandet och sättet man skapar kontakter och tillgänglighet på. Tillsammans med de rent ekonomiska anledningarna att utvecklare och utgivare drar in mera pengar på att släppa spel till konsoler än till PC.
Halo3, COD, Gears of War är spel som har tagit en stor den av den kaka som tidigare var tilldelad de tävlingsanpassade shooterspelen till PC.
Den känslan av samarbete, gemenskap och tävlingsinstinkt som präglat dessa shooterspel har EA lyckats fånga upp och konvertera till ett fungerade koncept i sportspel.

Detta är det första spelet i NHL serien som har denna feature och med tanke på den succé som NHL08 och NHL09 varit för EA sports så kommer det satsas rejält med cash för att se till att NHL10 utvecklar serien och konceptet med "Be A Pro" som EA kallar det ytterliggare.
De måste lägga ner ännu mera energi för att man ska kunna göra sin gubbe så unik som möjligt, vill jag ha tjeckhockeyfrillan med vita slingor och den löjligt fula klotformade Jofa hjälmen och 2 utslagna framtänder så ska jag kunna det. Stora muddar på skridskorna, och uppkavlade armar med en stor snus under läppen.
NHL10 är det spel jag ser fram imot mest under 2009 och med tanke på att det är uppföljare nummer20 till serien så kan man nog säga att jag är NHLbög eller att EA lyckats riktigt bra med sin NHLserie.

Taktik

0 Response to "I am the pro"