Hem Inlägg RSS Länkar


GTA IV - The Lost and Damned

Upplagd av Mr B kl. 10:42

15-20 timmar speltid på den nya expansionen till Xbox360. Det är längre än de flesta FPS som släpps och mer än tillräckligt för att vara ett fristående spel. Priset kommer hamna kring 150-200:-.
Jag är ingen die hard fan av GTA IV. Jag tyckte att spelet var repetitativt och med få bra sidequests. I slutet kändes det inte roligt att spela uppdragen, det blev ett jobb. Trots detta ser jag fram imot expansionen, även om det inte var mitt favoritspel så är det ett bra spel. Nya radiostationer, ny musik, nya fordon, flera byggnader som förut var stängda är nu öppna och äntligen så har de lagt in checkpoints mitt i uppdragen.
Även om jag kan uppskatta svårigheten och retrokänslan i att spela om ett uppdrag som tar 45 minuter att klara om man dör eller misslyckats precis i slutet så höjer det inte spelglädjen i GTA utan det känns bara jobbigt, speciellt när uppdragen i sig inte var så varierande och roliga.

Men peppen är tillbaka för GTA. Mycket möjligt att det hör ihop med kirunamaffians totala förstörelse av mitt kära Björklöven som gör att jag intensivt försöker flytta mitt focus till andra saker. Men just idag och imorgon känns The Lost and Damned som "the shit.



0 Response to "GTA IV - The Lost and Damned"