Hem Inlägg RSS Länkar


Att se fram imot 2009

Upplagd av Mr B kl. 10:00
Som det känns nu, när jag tittar på de titlar som kommer, så känner jag inte en sådan stor pepp inför detta spelår jämfört med 2008 då det verkligen ramlade in toppspel och uppföljare helt i min smak. Då jag normallt sett inte spelar turbaserade rollspel eller strategispel så kan jag inte placera in Halo Wars eller det nya Final Fantasy över titlar som jag går bananaz över, även om jag hoppas att jag kan puttas in i Fantasy världen med en rejäl hype kring spelet och med min kollega här på bloggen kan peppa mig att inhandla spelet.
Andra spel som jag valt bort tidigare är Mass Effect och Bioshock som både för nya uppföljare under året.

Men året kommer att bjuda på höjdpunkter och med släppet av Killzone 2 så hoppas jag att vi tar ytterliggare ett kliv på den grafiska skalan i vad denna generations maskiner kan prestera. Och när jag tittar på de titlar som idag hypas mest så känner jag att Nintendo har en stor möjlighet att flytta focus till dem. Skulle de annonsera ut ett nytt Zelda, Mario eller Kid Icarus (i 2d om jag får önska) lagom till 4:e kvartalet 2009 kommer det spelet bli årets stora snackis och skulle ge Nintendo det lyft de så väl behöver mot hardcorespelarna.
Spelåret 2008 kommer även under 2009 göra sig påmind då både GTA IV och Fallout 3 kommer att få nya expansioner under året. Halo 3 kommer även det få en mera omfattande expansion i ODTS.


NHL10
Det kan inte misslyckas. EA ska bara tweaka till NHL09 och tillsätta lite nya saker. Det är som att lägga lite extra topping på en tårta som redan är hur bra som helst. Det är givetvis ett rån att släppa det som ett fullpris spel men EA vet att sportnördarna kommer stå i kö och köpa det även om skillnaderna mot NHL09 för ett otränat öga kan ses som minimala....jag längtar redan..snälla ta mina pengar..

Xbox360/PS3 - September


Halo3: ODTS (Orbital Drop Shock Trooper)
Halo spelen har ju i mitt tycke aldrig levt upp till den hype som skapats kring dem.
Jag tycker tex att det är lite löjligt av tidningar att ge Halo3 10 av 10 och säga det är ett mästerverk när det ligger väldigt långt efter spel som Half-Life 2. Men det är trots det ett genomarbetat och bra upplevelse och på nått sätt rycks man med i hypen. ODTS kommer vara genomarbetat och bra.

Xbox360 - 4:e kvartalet

Punch Out
Little Mac är tillbaka i ringen. Jag är en Nintendokille i grunden och vill verkligen att det ska komma spel som man känner att man verkligen vill ha till Wii. Punch Out skulle kunna vara ett som kan vara värt plocka upp. Den tecknade grafiken som Wii faktiskt klarar av passar bra till konceptet och av nostalgiskäl så vill jag verkligen "sting like a bee, move like a butterfly" igen.

Wii - 2009


Alan Wake
Vad vi väntat och väntat. Det har inte kommit några nya screenshots på 2 år och väldigt lite ny info kring det. Det vi vet är att det kommer se snyggt ut, kommer utspelas i en Twin Peaks liknande miljö och ha inslag av skräck och mysterier. Detta är ett spel som jag verkligen hoppas mycket på. Risken är dock möjlig att det blir ett nytt Jericho.

Xbox360/PC - 2009


Chronicles Of Riddick - Assault on Dark Athena
Ett spel som gick helt förbi mig när det kom då jag inte ägde en Xbox och ett av spelen man blev mest förbannad på att det inte fanns med på listan över Xbox360 kompatibla Xbox spel. Nu kommer det och det ska inte gå att misslyckas.

Xbox360,PC,PS3 -
27:e mars


Andra intressanta titlar

Red Faction: Guerilla
Bioschock 2
Final Fantasy XIII
Bionic Commando
God of War 3
Mass Effect 2
Prototype

Halo Wars
Street Fighter 4

Resident Evil 5


1 Response to "Att se fram imot 2009"

  1. Christoffer Said,

    Efter jag kört ut eternal sonata blir det nog Killzone2. Men jag ser fett fram emot Alan Wake (om det lever upp till hypen) och Assault on Dark Athena (hann ju köpa xbox ver. innan jag såg att det inte var kompatibelt m 360). Men hoppas mest av allt att square-enix blåser bort allt motstånd med FFXIII. Är dock intresserad av Atlus rpg'n till PS2 och funderar starkt på Persona 4 efter Killzone2 (köper nog Resident Evil när det blivit billigt). Det här kommer också att bli ett super spelår! Nu ska jag dricka en Ichtgems Grand Cru och spela mera tv-spel!