Hem Inlägg RSS Länkar


Biffiga armar

Upplagd av Mr B kl. 11:23
Chris Redfield i Resistent Evil 5 måste ha de största armarna i proportion till resten av kroppen som jag sett på länge, annars borde jag inte ens noterat det då man trots allt lirat Gears 2 nyligen där folk ser ut som store anabolamonster. Hans armar ser ut som Ruys lårmuskler på en sprinterkropp. Kanske en av anledningarna till han är så långsam och inte har tillräckligt motorik att både skjuta och gå samtidigt, blodet räcker inte till när han måste lyfta armarna för att sikta.

Jag har tidigare inte spelat några Resident Evil spel (en egen historia i sig varför) men jag har vart rätt peppad på RE5 då det hypats rejält på nätet och i tidningar. Men efter att jag testspelat demot så kände jag som många andra att det är för segt.


Läser att Capcom försvarar kritiken mot rörelseschemat i Resident Evil 5 med att det inte är tänkt att vara en shooter och man ska uppleva en större känsla av panik när man dels inte kan röra sig samtidigt som man skjuter men även när man har pistolen framme så går det väldigt långsamt att förflytta siktet över bilden.
Jag tycker att Dead Space gjorde ett väldigt bra jobb med att förmedla en känsla av panik och rädsla och där kunde man både gå och skjuta samtidigt. Jag tycker man sätter fel begräsningar i ett spel där man ska uppleva skräck och rädsla när man inte kan göra de mest logiska saker och på det sättet framkalla de känslorna.

Me shoot, cant move.

Jag tycker även att bandesignen i demot var tråkigt och linjär med väldigt lite möjligheter att intergrera med omgivningen. Hittar man en motorsåg på ett bord så vill man ju använda den för att kapa zombies. Men så här kan det bli ibland när ett spel hypats, man blir besviken. Med lite distans till demot och att man får sätta sig in i historien som utspelas så hoppas jag ändå att spelet kommer bli nog bra för ett köp.


0 Response to "Biffiga armar"