Hem Inlägg RSS Länkar


Tv-spel och Hiphop

Upplagd av Christoffer kl. 08:35
Det finns mycket musik om, med samplingar från och inspirerade av tv-spel Jag tänkte lägga upp några låtar från olika musikstilar på bloggen. Eftersom jag känner mig mest hemma med det så börjar jag med hiphopen.

Jag måste säga att jag är väl inte världens största fan av Ludacris men en sån här högkvalitativ tv-spels hyllning är ju ändå värd att spelas bara för texten om inte annat.



Jag är inte direkt nån riktig Snoop fan heller men den här remixen med Kirby är ju riktig svängig.



En till låt värd att nämnas är Kool G Rap and Prinz - We G’s. Den handlar inte om tvspel men har en tung sampling från FFVII.



Och förstås Randoms skiva Mega-Ran som hela skivan är inspirerad av Mega-Man spelen. Och den tycker jag faktiskt är riktigt bra. Jag lägger upp två låtar här. Den första låten är Grow Up och är byggd på Mega-Man 2 samplingar, den andra är Shadow Man.





Det finns säkert fler och kanske bättre låtar också men jag börjar så här. Nästa gång ska jag försöka hitta nåt med lite tyngre musik. Här kommer ett smakprov med NESkimos, en grupp som dedikerat sig åt att göra om NES musik i heavymetal versioner.


2 Response to "Tv-spel och Hiphop"

  1. Mr B Said,

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

     

  2. Mr B Said,

    Mycket bra inlägg. Keep up the good work. Grow up med Random var ju riktigt bra.