Hem Inlägg RSS Länkar


Sega blir Kung igen

Upplagd av Christoffer kl. 11:25
The Conduit (Wii), Mad World (Wii)
Valkyria Chronicles (PS3), Bayonetta (Multi)



Sega har för mig, sedan Dreamcast-tiden och när dom slutade tillverka konsoller och bara koncentrerade sig på spel, stått för kvalitet och nyskapande. Med en period av dåliga Sonic spel och sitt namn på spel som Iron Man : The Video Game så har jag haft mina tveksamheter. Men nu verkar Sega stjärnan återigen lysa klart på himlen. Spel som Valkyria Chronicles, The Conduit, Yakuza och för att inte tala om spelen från Platinum Games, som består av avhoppare från gamla Capcom ägda Clover Studios (Okami, Viewtiful Joe och Godhand). Som i min mening var ett av dom bästa, mest nyskapande spelföretagen på senare tid. Där vi får se spel som Bayonetta och Mad World.

Jag ser verkligen fram emot en framtid med Sega igen och hoppas att ryktena om en uppföljare till Skies of Arcadia (som jag nu spelar om på Dreamcasten) är sanna. Företagets glansdagar kanske ännu inte är förbi och det kanske är nu som dom verkligen kan skina och leva upp till sin verkliga potential. Kanske får jag åtminstone en anledning att damma av Wii-moten för annat än retroklassiker i och med Mad World och The Conduit som kommer att vara Wii-exklusiva.

0 Response to "Sega blir Kung igen"