Hem Inlägg RSS Länkar


Topplistor

Upplagd av Christoffer kl. 09:33


Köpte nyligen senaste numret av SuperPlay och blev milt sagt upprörd över årets "Guldpixeln". Jag vet och tycker att alla har rätt till sina egna åsikter men det är inte det som det handlar om. Men hur dom har placerat årets bästa spel i topplista gör mig bara arg.

På första plats hamnade Braid (Live Arcade), 2:a plats till Little Big Planet, 3:e plats The World Ends With You (NDS), 4:e plats WoW : Wrath of the Lich King o.s.v. Med MGS4 på 16:e, Dead Space 7:e och en delad 10:a mellan Super Smash Bros Brawl och Fallout 3. MGS4 på 16:e!! Fallout 3 delar med Super Smash som 10:a!!

Som sagt, jag vet att alla har rätt till en åsikt. Det som grämer är dock att jag till stor del köper speltidningar för recensionerna, för att jag vill veta vilka spel som är bra och vilka jag borde hålla mig undan ifrån. Om en speltidning är av en helt annan åsikt en mig när det gäller tycke om spel så förstör det ju meningen med recensionerna.

Jag vill bara med det här inlägget uttrycka min besvikelse när det gäller SuperPlay. Jag har stått ut med deras nya, svårlästa layout och nästan tyckt att den varit lite cool. Jag har ju följt med ända sen starten. Men för varje nummer som går verkar Level bara bättre och bättre i jämförelse.

Eller är det en bra grej? Finns det i alla fall en tidning som jag håller med så kan ju ändå få säkra tips om spel som jag tycker är bra. Och den andra tidningen kanske kan öppna mina ögon för spel som jag annars skulle ha vandrat förbi. Tv-spel är en konstform och skönheten finns ju i betraktarens öga. Men betygsättning av konst är ju ändå på inga sett någonting nytt. Man betygsätter filmer och musik o.s.v. och det kan faktiskt ge en fingervisning om det är ett gediget hantverk eller inte.

Jag kan dock inte tänka mig att under några som helst omständigheter sätta ett sådant underbart konstverk som MGS4 så långt ned som 16:e plats över årets spel. Det känns bara fel. Och jag kan mycket väl förstå nostalgin i Super Smash Bros., men att det fått dela 10:e plats med Fallout 3 känns som ett hån mot Bethesda.

0 Response to "Topplistor"