Hem Inlägg RSS Länkar


Braidkillen gör mera 2d

Upplagd av Mr B kl. 13:47

Skaparen av SuperPlays game of the year, Braid, jobbar på ett nytt projekt i 2d. Även om man kan ha olika åsikter om Braid var årets bästa spel eller inte så kan man enkelt konstatera att det var ett bra och intressant spel med en hel del nytänkande.

Han har bekräftat att han jobbar på ett nytt RPG i 2d. Old school RPG i 2d med HD grafik och klockrent ljud...thats what we want.
Även om jag på slutet varit helt såld på Fallout 3, som jag absolut ska lägga på en recension om, så har jag tidigare inte spelat specielt mycket RPG. Ett av mina starkaste spelminnen är dock Zelda: A link to the past till SNES.
Jag får fortfarande rysningar av öppningsmusiken på Zelda: A link to the past. När link vandrar ut i regnet till en grafik som var mera levande än något annat man sett tidigare, det tillsamans med musiken gör ståpäls varje gång.
Så jag lägger in en liten hype kring det kommand spelet.
Spelat som ännu så länge inte är namgivet kommer knappast komma under 2009 men det är skönt att se trenden håller i sig.

Kan som en liten avslutning sig att det trots allt kanske är game over för Colonial Marines. Efter mitt förra inlägg har nya rykten tagit fart om att projektet är lagt på is :(

1 Response to "Braidkillen gör mera 2d"

  1. Christoffer Said,

    Känns ju helt rätt med ett 2D-rpg i HD. Men det känns som om risken att det blir svårtillgängligt och över pretentiöst är stor. Hoppas iaf att det inte blir så. Det skall hur som helst bli väldigt spännande att se slutresultatet. Jag hoppas också att det inte skall vara samma grafiker som i Braid, jag tyckte inte riktigt om den grafiska stilen på karaktärerna speciellt.