Hem Inlägg RSS Länkar


Två öl och två tv-spel

Upplagd av Christoffer kl. 03:00
Två finöl och två bra spel avklarade i helgen.

Chouffe (nice) är en julöl från bryggeriet Achouffe. Det är en typisk belgisk strong ale men med en kryddig smak. Flaskan är på 750ml och styrkan 10%. Jag tyckte den här var en riktig höjdare smaksatt med timjan och curacau. Den var också mycket prisvärd i mitt tycke, 49 kr på bolaget.

Fullers Brewers Reserve är en Britisk Ale lagrad på whiskey fat använda för 30 årig singlemalt. Den här ölen tyckte jag väldigt mycket om. Smakade inte i närheten av likt som den tidigare whiskey fatslagrade Innis & Gunn som jag skrivit om. Det här rör sig inte om någon speciellt super rökig eller tjärig whiskey. Den var dessutom lagrad i 500 dagar mot Innis & Gunn's 99 dagar. Den var en komplex ale med en lätt smak av citrus och vanilj och eftersmak av lagrad whiskey.


Dead Space är ett spel som jag tänka mig lätt försvinner i höstens myller av super titlar. Ett sci-fi horror som lånar friskt av allt möjligt, t.ex. Silent Hill, Doom 3, Half life och Event Horizon, men gör det mycket bra. Ett mycket väl avvägt spel som John Carmack hade önskat att han kunde göra. 4,5 av 5 möjliga.




Om du som jag hade lyckats missa Psychonauts när det kom till Xbox och inte har tankat det på Xbox Live än, ta då och gör det. Där kan du, som jätten "Goggalor", terrorisera småfisk i staden Lungfishopolis, kyssa dina vänners hjärnor och hjälpa "the milkman" att bränna ned den psykiatriska kliniken. Om det bara hade haft bättre kontroll skulle det nog varit det bästa 3D-platforms spelet nånsin men nu får det 4 av 5 möjliga.


0 Response to "Två öl och två tv-spel"