Hem Inlägg RSS Länkar


Öl och Tv-spel

Upplagd av Christoffer kl. 09:47

Jag får väl skriva första inlägget i den här öl och tv-spels bloggen. Det får handla om öl den här gången. Igår var jag och storhandlade i umeå på coop forum och passade då på att gå på systembolaget där jag hittade några intressanta öl, en av dessa drack jag igår kväll medans jag spelade Psychonauts till Xbox:en. Det var en Innis & Gunn : Island Cask. Lådan säger att den är speciellt framtagen för sverige och lagras på island whiskey fat i 99 dagar. När jag öppnar lådan och tar fram flaskan förvånas jag först av att den är väldigt mörk i färgen men läser sen på förpackningen att det är en stout (jag hade förväntat mig en ganska ljus ale). När jag öpnnar och häller upp bildas en rejäl skumkrona och jag möts av röklukt. Smaken är angenäm, rök, tjära, citrus och vanilj är smaker som jag känner igen och förstås ek. Den är både vacker att se på och smakar gott. Det är dock ingen öl som jag skulle dricka tio av på en kväll av men det betyder inte att den är dålig på nåt vis. Dom flesta av dom godaste ölen jag vet skulle jag inte göra det. Alkoholhalten landar på 7.2% och det känns alldeles lagom för en sån här öl. Jag får återkomma med övriga öl som jag inköpte igår. Jag har tyvärr ingen bild med öl kvar i flaskan men dock en på själva flaskan och kartongen.

0 Response to "Öl och Tv-spel"