Hem Inlägg RSS Länkar


Sparkster

Upplagd av Christoffer kl. 12:36

Spelar just ni igenom bortglömda pärlor som jag missat eller inte visste fanns till SNES. Igår spelade jag ut Sparkster.

Det som först slår mig när jag börjar spela är grafiken, som ser väldigt bra ut. Bland dom snyggare SNES spelen måste jag säga. Stilen är serie/anime lik och färgrann.

Storyn handlar om nån prinsessa som måste räddas, Mario-style. Men i den här typen av actionspel känns en story inte så viktig.

Kontrollen är utan anmärkning. Inte den absolut bästa men den gör det den ska. Typ 8/10 eller så.

Själva spelet påminner lätt om Treasures : Gunstar Heroes som jag skrivit om förut och som finns på både Xbox-live och PSN. Det är fiender som far omkring, skjutande åt alla håll och stora bossar.
Man har en jetpack på ryggen som man kan ladda upp och flyga med korta bitar. Vapnet man huvudsakligen använder är nåt slags svärd som slungar nån roterande laser attack. Man kan hoppa och springa som vanligt och det finns en schmup bana. Allt som allt funkar momenten bra ihop.
Jag tyckte det här spelet var riktigt bra men en aning kort. Och omspelningsvärdet kanske inte känns lika stort som Gunstar. Men med olika svårighetsgrader så kan det nog bli två-tre ggr iaf.

Om man inte spelat spelet förut kan jag rekomendera det varmt. Jag tyckte det var riktigt bra. Skulle säga 8.5/10.















Nästa gång ska jag spela Plok.

1 Response to "Sparkster"

  1. Mr B Said,

    vad fan sitter du och spelar bra retro spel!!
    Om jag ska ge ett betyg till Wayne Gretzky hockey så hamnar det på 2 av 10.