Hem Inlägg RSS Länkar


WD-40 och Klistermärken

Upplagd av Mr B kl. 10:00
Min nya laptop från Acer var verkligen nedlusad med klistermärken. Normalt sett har jag inte så mycket imot dem för de brukar gå få bort utan allt för mycket strul. Men på touchpaden sitter klistermärket from hell.

Det var inget slarvigt försökt att ta bort det ordentligt. Började peta lite i ena kanten på det med paus varannan minut för att samla tankarna. Trots det fick jag rester som gjorde hela touchpaden obrukbar. Tog en ny paus för att samla mig innan jag började skrapa med nageln, insåg snabbt att det inte kommer gå. En fuktig trasa med lite diskmedel på? nej funkar inte. Rakblad från tapetskäraren då? Vågar inte börja skrapa med den. Minsta ryck i handen gör att man har ett hack på touchpadan.

Lösningen blev WD-40. Sprejad på en liten handuk som fick ligga och vila mot touchpaden ett par minuter. Innan jag började gnugga så sprejade jag lite mera på handuken för att få den fuktig igen. Tror jag fick bort alla rester på 20-30 sekunder. Ytskiktet på touchpaden är helt oskadat också.



0 Response to "WD-40 och Klistermärken"