Hem Inlägg RSS Länkar


Ozzy, Flea and Slash

Upplagd av Mr B kl. 18:35

Sitter och spelar Chrono Trigger för första gången. Spelet är ju med på många topplistor över bästa RPG och även över bästa spel. Men jag har aldrig spelet det tidigare. 6-7 timmar in så börjar storyn fånga mig efter en ganska seg start. Jag är ingen RPG kille på samma sätt som min kollega Kristoffer här på bloggen som mer eller mindre streckspelade ut alla gamla Final Fantasy spel för ett par år sedan. Men jag gillar den grafiska stilen på de flesta SNES spel. Det var perfekt grafik med den teknik som fanns då och som man kan gå tillbaka till idag och tycker ser riktigt bra ut. Samma sak kan man inte säga om de stapplade stegen in i 3d som N64 och Playstation tog.

Efter som Chrono Trigger är extremt stort och känt så känns det som man bara är 15 år för sen med att hitta det här skämtet.

"Magus has 3 fearsome henchman, Ozzie, Flea and Slash.
They are tone-deaf, evil fiends!"

I originalversionen från Japan var de döpte efter mattillsatser Ozzie = Vinager, Slash = Soysaw, Flea = Mayonnay.


0 Response to "Ozzy, Flea and Slash"