Första spelet fick ganska stor hype kring den välgjorda grafiken och om minnet inte svikar mig var ett av de snyggaste spelet up to date när det kom. Det har även släppts en jävligt bra film av Uwe boll baserat på det första spelet. Han äger även rättigheterna till att göra en uppföljare. Filmen har ganska kraftiga inslag av B och man får en tanke på menlösa 80:tals filmer med Sylvester, Arnold och Dolph. På tal om Sylvester har ni sett hur jävla tight han är just nu, 62 år gammal. Han har tränat stenhårt inför The Expendables.
Grafiken varierar nått enormt. Solnedgångar, skuggor och vind är förbannat bra gjort och får djungeln och Afrika att verkligen se helt otroligt snygg ut. De snyggaste miljöerna jag sett hittils på Xbox360. Men de kan variera väldigt mycket och ibland ser det riktigt trist ut. Men när man står där på ett fält och gräset blåser i vinden så är det ser spelet allra bäst ut.
Spelet skryter på kartongen med att det har väldigt snygg eld, ganska mycket B-films känsla över det. och när gräs och träd tar eld efter din molotov coctail så ser det väldigt bra ut. Men tanken som slår mig är att det skulle mått bättre av flera skriptade moment där man verkligen vräker på med eld och vind som spelet gör så bra. Nu går vinden slumpmässigt och eld får man bara om man skapar den själv.
Spelet är en 5-6 timmar för långt också. Man tröttnar på slutet och jublar när man inser att man är inne på sista uppdraget. Sista uppdraget gör även spelet något som de borde gjort oftare. Man leds in i en dal där spelet från att ha vart helt öppet blir ett linjert spel, typ Gears of War, det är även här man ser den tätaste djungeln och överlag väldigt detaljerad och spännande terräng. Det blir mindre transport och mera action.
Spelet kan jämföras med den 4:e raka burken Falcon, man blir full men njuter inte riktigt av det.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 Response to "Far Cry 2 & Sylvester"