Hem Inlägg RSS Länkar


RIP Grin

Upplagd av Markus kl. 16:37
Det går tungt för den svenska spelindustrin och jag gissar på att det tyvärr är ett efterspel från ekonomikraschen. Avalanche Studios sa väl upp halva bemanningen för snart ett år sedan vill jag minnas, och Grin gjorde detsamma i början av sommaren. Starbreeze och DICE är väl de som fortfarande tuffar på utan några direkta motgångar vad jag vet.

Men idag kastade Grin in handduken, de stänger ner helt. En kort läsning om det hela finns på deras sida, www.grin.se.

Sorgens dag för svensk spelindustri och jag gillade verkligen deras Bionic Commando: Rearmed, och eftersom jag verkar mestadels stå för musiken i mina inlägg så vad passar då inte bättre än att bjuda på den bästa låten från nyss nämnda spel. Njut.

1 Response to "RIP Grin"

  1. Christoffer Said,

    Tragiskt det där. Bara tragiskt.