Hem Inlägg RSS Länkar


Ny Xbox

Upplagd av Mr B kl. 17:07


1890:- på Mediamarkt för den nya "slimmade" Xboxen var så lågt att jag var tvungen att köpa den. Att inte slå till och se min gamla Xbox gå sönder om 5 månader hade varit deppigt. Har även sålt iväg min gamla elite för 1200:-. Så en mellanskillnad på 700:- för en sprillans ny xbox är en bra deal. Sitter på en strömdosa till den gamla eliten också eftersom jag fick 2 av Microsoft. Marknaden för den har sjunkit rejält med den nya versionen men jag hoppas få iväg den för ett par hundralappar.

Hur känns den nya lådan då.

Ljudnivån var egentligen det mest intressanta för mig. Den är tystare än min gamla Elite men den är inte "whisper quiet". Spelar man spel från DVD så har man ett ganska tydligt surrande med DVD-spelaren. Men med en hårdisk på 250gb så instalerar man alla spel man har så man slipper det ljudet. Det som lever om mest när man spelar är faktiskt strömdosan även om det är väldigt överkomligt. Men nånstans i mitt huvud hade jag ju hoppats att den skulle vara just "whisper quiet".

Touchknapparna är riktigt härliga och jag har börjat starta och stänga av den på boxen istället för via dosan så jag får fingra på dem ofta.

0 Response to "Ny Xbox"